sobota, 27 kwietnia 2013

Pożyczki społecznościowe - formacja podwójnego szczytu


moneyPo raz pierwszy spotykam się z tak wyrazistą formacją podwójnego szczytu w kształcie litery "M" sygnalizującą odwrócenie trendu - być może pożyczkobiorca zacznie spłacać zadłużenie. Oczywiście, można zarzucić, że drugi szczyt przebił wcześniejszy, przez co formacja nie zaskakuje swoją klarownością. Mimo to - analizując zadłużenie - wykres "kształtuje" wyłącznie pożyczkobiorca (lub grupa pożyczkobiorców jak w poniższym przypadku), a nie psychologia tłumu inwestorów. Z tego powodu pewne ustępstwa są dozwolone. Ważnym jest, że PB wyhamował zadłużenie i pełna formacja w kształcie litery M mogłaby potwierdzić te doniesienia.


Jeśli pożyczkobiorca zejdzie z zadłużeniem poniżej pomarańczowej linii w granice 40 - 50 tys. złotych, będzie dozwolone rozważyć inwestycję popartą dodatkowym wywiadem... Banki na wiosnę rozdają pieniądze. Przy takim obrocie pożyczkami społecznościowymi, PB mógłby uzyskać kredyt bankowy na podstawie uznań na rachunek, a następnie zadłużenie na SL spłacić otrzymanym kredytem. Co nie świadczyłoby o poprawiającej się sytuacji finansowej, a o spłacaniu pożyczek pożyczkami.


Sytuację będę śledził z uwagą i w przyszłości zaktualizuję wpis o zmieniającą się sytuację u pożyczkobiorcy.

6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis, bardzo mało słyszy się o pożyczkach społecznościowych. Moim zdaniem decydując się na jakąkolwiek pożyczkę, czy to pożyczkę w banku czy w instytucji pozabankowej powinniśmy dokładnie przemyśleć czy taka pożyczka jest nam niezbędna. Może moglibyśmy daną kwotę pożyczyć u znajomych lub rodziny? W przypadku gdy pożyczka jest konieczna powinniśmy dobrze zastanowić się nad wyborem banku lub firmy pozabankowej. W przypadku instytucji pozabankowych warto skorzystać z porównywarek ofert pożyczek np. http://www.multipozyczka.com.pl/ i dokładnie sprawdzić wysokość oprocentowania, maksymalną dopuszczalną kwotę pożyczki oraz czas na jaki możemy zaciągnąć pożyczkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pożyczek społecznościowych nigdy nie korzystałem ani ze strony inwestowania, ani zaciągania. Jeśli chodzi o pożyczki, jedynie zdarzało mi się korzystać z szybkich pożyczek online z Credy.pl, z których byłem zadowolony więc pewnie to jest przyczyną, dla której nie szukałem alternatyw. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja korzystałem jedynie z pożyczek chwilówek i byłem zadowolony ze sposobu weryfikacji wszelkich formalności. Wypełniłem wniosek a już po chwili zadzwonił do mnie konsultant i dostałem przelew w bardzo szybkim tempie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny artykuł. Myślę, że za dużo osób bierze pożyczki bez wcześniejszego przemyślenia. A najgorsze są chwilówki z ogromnym oprocentowaniem i jesteśmy zmuszeni oddać nawet 10razy tyle ile pożyczyliśmy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z pożyczką społecznościową jeszcze nie miałem do czynienia. Jak dotąd korzystałem tylko z porównywarek internetowych i wybierałem najlepsze oferty pożyczki bez bik i krd.

    OdpowiedzUsuń
  6. No proszę, nie wiedziałem, że pożyczki społecznościowe to taki ciekawy temat. Pierwszy raz spotkałem się z tym pojęcie na forum ekonomicznym w 2018 roku, ale nie zainteresowało mnie to wtedy. Teraz widzę, że temat często powraca, dlatego warto dowiedzieć się o nim więcej.

    OdpowiedzUsuń